Regulamin korzystania z usług Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Trzcianeckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Trzciance
Postanowienia wstępne
§ 1
Niniejszy regulamin korzystania z usług Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Trzcianeckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. określa zasady i warunki korzystania z usług tego Biura przez Klientów TTBS Sp. z o.o. w Trzciance.
§ 2
Regulamin został opracowany na podstawie obowiązujących przepisów:
a) ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 roku, poz. 1219 z późniejszymi zmianami),
b) ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U z 2017 roku, poz. 1221 z późniejszymi zmianami),
c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Definicje
§ 3
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
Regulamin – niniejszy regulamin korzystania z usług Elektronicznego Biura Obsługi Klienta,
TTBS Sp. z o.o. – Trzcianeckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Trzciance,
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
Konto Klienta – elektroniczna ewidencja danych w systemie udostępniana w sposób autoryzowany wyłącznie jednemu określonemu Klientowi,
eBOK – system informatyczny, umożliwiający Klientom dostęp do Konta Klienta oraz przesyłanie informacji za pośrednictwem Internetu,
umowa o świadczenie usług eBOK – umowa zawarta pomiędzy Klientem, a TTBS Sp. z o.o., na którą składa się zespół czynności takich jak założenie Konta Klienta w eBOK, nadanie hasła (potwierdzenie skutecznego założenia Konta),
Login – nadany przez TTBS Sp. z o.o. kod, służący do identyfikacji Klienta przy korzystaniu z usług Systemu,
Hasło – nadany przez TTBS Sp. z o.o. kod służący do identyfikacji Klienta przy korzystaniu z usług Systemu.
Zasady i warunki korzystania z usług eBOK
§ 4
Warunkiem przyznania Klientowi uprawnień użytkownika systemu eBOK i rozpoczęcia świadczenia usług eBOK jest:
1) zarejestrowanie się Klienta w serwisie poprzez wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego,
2) zapoznanie się przez Klienta z niniejszym Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień, co wymaga zaznaczenia przez Klienta opcji „Akceptuję regulamin portalu i zgadzam się z jego postanowieniami”, umieszczonej wraz tekstem samego Regulaminu w systemie eBOK pod formularzem rejestracyjnym. W uzasadnionych przypadkach TTBS Sp. z o.o. może odmówić utworzenia Konta Klienta w eBOK,
3) w celu aktywacji Konta Klienta niezbędne jest posiadanie i podanie przez Klienta adresu e-mail,
4) w celu skorzystania z eBOK niezbędne jest urządzenie (komputer, tablet, smartfon, itp.) z dostępem do internetu, wyposażone w dowolną przeglądarkę (Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Chrome, itp.) z włączoną obsługą protokołu szyfrowania SSL,
5) klient loguje się do Konta Klienta w eBOK przy użyciu nadanego przez TTBS Sp. z o.o. Loginu oraz Hasła przesłanego na podany przez Klienta e-mail. Po pierwszym logowaniu do eBOK Klient jest zobowiązany do niezwłocznej zmiany Hasła na własne,
6) korzystanie z usług eBOK jest bezpłatne.
Wygaśniecie bądź rezygnacja z usług Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
§ 5
Klient może zrezygnować z usług eBOK rozwiązując umowę o świadczenie usług eBOK poprzez dezaktywację (usunięcie) Konta. TTBS Sp. z o.o. usuwa Konto Klienta najwcześniej w dniu następującym po dniu, w którym dokonano usunięcia Konta. Umowa o świadczenie usług eBOK rozwiązuje się automatycznie z dniem rozwiązania umowy Klienta ze Spółką. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług eBOK każdorazowo skutkuje usunięciem Konta Klienta.
Rodzaje usług świadczonych przez TTBS Sp. z o.o. w ramach eBOK
§ 6
eBOK umożliwia Klientowi dostęp do następujących funkcji:
a) podgląd umów Klienta zawartych z TTBS Sp. z o.o.
b) sprawdzenie sald na rozrachunkach Klienta z TTBS Sp. z o.o.
c) wgląd w podstawowe dane osobowe Klienta
d) możliwość dokonywania różnego rodzaju zgłoszeń i prowadzenia korespondencji z TTBS Sp. z o.o. przy pomocy dedykowanego formularza
e) odbieranie komunikatów i wiadomości wysyłanych przez TTBS Sp. z o.o.
f) możliwość zmiany Hasła,
g) wskazania odczytów wodomierzy.
§ 7
Funkcjonalność eBOK, o której mowa w § 6 może zostać rozszerzona o dodatkowe funkcje bądź też ograniczona poprzez wyłączenie niektórych funkcji.
§ 8
O każdorazowych zmianach w funkcjonalności eBOK TTBS Sp. z o.o. będzie na bieżąco informowało Klientów co najmniej jednym z następujących kanałów:
a) e-mail do Klienta,
b) wiadomość w eBOK,
c) komunikat na stronie www.ttbs-trzcianka.pl
Obowiązki i prawa Klienta
§ 9
1. Klient jest zobowiązany do korzystania z zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapisami niniejszego Regulaminu, w szczególności do:
a. niepodejmowania działań zmierzających do prób logowania na inne Konto Klienta,
b. wylogowania się z eBOK niezwłocznie po zakończeniu korzystania.
2. Klient jest zobowiązany do takiego używania i przechowywania Loginu i Hasła, by nie weszły one w posiadanie przez osoby trzecie. TTBS Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki dla Klienta, wynikające z udostępnienia (świadomie lub nie) przez Klienta hasła osobom trzecim.
3. Klient jest zobowiązany do bieżącego kontrolowania informacji przekazywanych przez TTBS Sp. z o.o. za pośrednictwem eBOK.
4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
5. TTBS Sp. z o.o. może w każdej chwili, bez podania przyczyny, modyfikować widoczność danych w eBOK, a także zawieszać ich działanie lub dodawać nowe dane lub informacje dla Klienta.
Obowiązki i prawa TTBS
§ 10
1. TTBS Sp. z o.o. tworzy Konto Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie do 7 dni od daty rejestracji Klienta na serwisie eBOK.
2. W przypadku niezgodności danych przekazanych we Wniosku i posiadanych wcześniej w bazie danych, TTBS Sp. z o.o. zawiesza procedurę tworzenia Konta Klienta do czasu wyjaśnienia rozbieżności.
3. TTBS Sp. z o.o. zobowiązuje się do należytej staranności przestrzegania obowiązujących w nim procedur ochrony danych osobowych i ochrony systemów informatycznych. Dodatkowo wykorzystuje Certyfikat SSL w celu szyfrowania danych dla pełnego zabezpieczenia danych.
4. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przekazanych danych osobowych przez TTBS Sp. z o.o. w zakresie, w jakim jest to niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usług eBOK,
a TTBS Sp. z o.o. zobowiązuje się chronić przekazane dane osobowe na zasadach określonych w odrębnych przepisach. TTBS Sp. z o.o. nie udostępnia zgromadzonych danych osobowych Klientów podmiotom trzecim, chyba, że jest to podmiot świadczący usługi na rzecz TTBS Sp. z o.o., a TTBS Sp. z o.o. zobowiązało ten podmiot do zapewnienia ochrony przekazanych danych, a przekazanie tych danych jest niezbędne do pełnego wykonania umowy na rzecz Klienta. Z zastrzeżeniem zd. 1, wszelkie dane osobowe podane przez Klienta (m.in. imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mailowy) traktowane są, jako informacje w najwyższym stopniu poufne i służą tylko i wyłącznie do celów komunikacji pomiędzy stronami oraz do wykonania umowy.
5. TTBS Sp. z o.o. nie odpowiada za szybkość przesyłanych danych i ich ograniczenia wynikające z warunków technicznych, technologicznych i systemowych oraz łączy transmisyjnych.
6. TTBS Sp. z o.o. zastrzega, że System może być czasowo niedostępny na skutek prowadzenia prac konserwacyjnych, przerw w dostawie energii elektrycznej lub awarii.
7. Zgłoszenie przez Klientów wszelkich nieprawidłowości lub reklamacji, dotyczących działania eBOK możliwe jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@ttbs-trzcianka.pl
Postanowienia końcowe
§ 11
1. TTBS Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w Regulaminie w każdym czasie.
2. Ewentualne zmiany, o których mowa w ust. 1 będą podane do wiadomości Klientów poprzez eBOK i/lub e-mail.
§ 12
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronach internetowych Administratora.
Ogólna klauzula informacyjna (eBOK)
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:
I. Administrator danych osobowych
Trzcianeckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. z siedzibą w Trzciance jest Administratorem Twoich danych osobowych.
Kontakt do Administratora pod adresem e-mail: sekretariat@ttbs-trzcianka.pl
II. Cele i podstawy przetwarzania
Jako administrator będziemy przetwarzać Twoje dane takie jak adres mailowy, numer telefonu, Imię i Nazwisko, adres zamieszkania, w celu wykonania umowy świadczenia usług eBOK na podstawie Twojej zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO): W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
Określono cele przetwarzania Twoich danych.
1. w celu rzetelnego i sprawnego informowania Cię o Twoich powinnościach (w tym płatniczych) związanych z naszym stosunkiem prawnym (tj. tym, że jesteś naszym najemcą albo zarządzamy Twoją wspólnotą mieszkaniową), ponieważ jest to niezbędne do ochrony Twoich żywotnych interesów lub żywotnych interesów innej osoby (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. d RODO),
2. w celach analitycznych (lepszego doboru usług do potrzeb naszych klientów, ogólnej optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych klientach, analizy finansowej naszej TTBS Sp. z o.o. itp.) będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu, dlatego za pomocą platformy eBOK masz możliwość kontaktować się z nami, zgłaszać m. in. awarie i wnioski (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
3. w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu określania jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych klientów z produktów i usług (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
III. Prawo do sprzeciwu
1. W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych opisanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba, że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
2. W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
IV. Odbiorcy danych
Do Twoich danych mogą mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), np. firmy księgowe, prawnicze, informatyczne, likwidatorzy szkód, wykonawcy usług w ramach likwidacji szkód, agencje marketingowe.
V. Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO, przysługuje Ci:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
e) prawo do przenoszenia danych
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
VI. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale jest konieczne do zawarcia umowy.